maandag 14 juli 2008

50 jaar Paul Weller


Je moet wel lef hebben: op je 50e verjaardag, in het huidige download-tijdperk, een dubbelalbum uitbrengen.
Britse nationale held Paul Weller komt er uiteraard mee weg, en kwam in juni zelfs nieuw binnen op 1 in de Engelse charts met het prachtige album '22 Dreams'.



Voor wie 't allemaal even niet heeft meegekregen; Weller maakte in de jaren '70 furore met The Jam, in de jaren '80 met The Style Council en daarna solo, met hits als 'Wild Wood' en 'You Do Something To Me'.
Zijn nieuwe en 7e studioalbum wordt de hemel in geprezen, dus dat hoef ik niet meer te doen. De eerste single is 'Have You Made Up Your Mind', maar onderstaande track is m'n persoonlijke favoriet.

Luister naar het wonderschone 'Invisible':

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oei! Mooi zeg. Heb het album ook ergens in de verzameling. Toch nog eens heelg oed naar luisteren.

Anoniem zei

Hee Else,
mooi album, goed nummer, en leuke blog! Ik mis alleen iets... Moet je bijvoorbeeld niet vermelden dat " Billie Jean" door luisteraars van BBC radio is verkozen door beste dansplaat ooit? Of dat Michael Jackson ondanks eerdere berichten op de nieuwe gelekte singel nog steeds fantastisch klinkt?
Nou ja, het zal wel aan mij liggen. In ieder geval de meer dan hartelijke groeten van Ruben.

Anoniem zei

Als het nieuwe album van Michael verschijnt zal ik 'm hier bespreken, speciaal voor jou!