donderdag 4 december 2008

Lijstjes, lijstjes...

Een van de allerbeste dingen van december is de lijstjeskoorts. De beste platen van 2008, of singles, nieuwkomers, comebacks... Als het maar in een top tien gegoten kan worden, of top twintig of vijftig. Ha, ik raak helemaal in High Fidelity sfeer. Sla een willekeurig muziektijdschrift, krant of internetmagazine open en je wordt ermee om de oren geslagen. En wat is er veel en goed werk uitgekomen. Niet alleen van debutanten als bv. Fleet Foxes, Vampire Weekend, MGMT en Duffy, maar ook de veteranen hebben van zich laten horen (Metallica, AC/DC, Oasis) een paar toch nog onverwachte releases (The Verve, Guns 'N Roses) en vele juweeltjes als van Mercury Prize winnende Elbow of bv. Laura Marling.

Het allerleukste aan de lijstjes is dat er, ondanks dat ik mezelf toch redelijk op de hoogte acht, altijd veel werk in staat wat ik niet ken. Dus kan ik geïnspireerd en vol kooplust het nieuwe jaar in. Bij mijn mede redactieleden van Apply Some Pressure kun je je eigen lijstje insturen, en stuur hem dan in één moeite ook door naar mijn andere collega's van Phantasio, wie weet win je er ook nog een platenbon mee!

Mijn eigen top 10 moest twee weken geleden al ingeleverd worden en ziet er zo uit:

1 The Last Shadow Puppets - The Age Of the Understatement
2 The Verve - Forth
3 The Gaslight Anthem - The '59 Sound
4 Raconteurs - Consolers Of The Lonely
5 Oasis - Dig Out Your Soul
6 MGMT - Oracular Spectacular
7 Nada Surf - Lucky
8 The Walkmen - You & Me
9 dEUS - Vantage Point
10 The Charlatans - You Cross My Path

>Hoewel ik de Charlatans nu zou vervangen door Paul Wellers 22 Dreams. En dan mis ik British Sea Power, The Rascals, Dirty Pretty Things, Elbow en Fleet Foxes. Die er eigenlijk ook allemaal in horen... too much too little...

1 opmerking:

Anoniem zei

Aardig lijstje Else! Fleet Foxes staat er bij mij in hoor. en hoog ook kan ik verklappen ;)