vrijdag 26 juni 2009

I THINK I WANNA ROCK!

Een van de eerste LP's die ik kocht van mijn zakgeld was Off The Wall, ik was toen een jaar of 10 en het was 1980. Mijn kamer hing vol posters van hem en de Jackson 5. Met vriendinnetjes zat ik eindeloos op m'n bed de LP hoes te bestuderen en alle liedjes keihard mee te brullen in fonetisch Engels. De danspasjes hebben we nooit onder de knie gekregen.

Na verloop van tijd verdwenen de posters en werden andere bandjes veel interessanter. Off The Wall is echter altijd mijn favoriete Jacksonplaat gebleven, en Rock With You één van de mooiste nummers vanwege die fijne break die live door iedereen uitzinnig wordt meegezongen (en nu ineens in een ander licht staat). En ook al volg ik de man muzikaal al lang niet meer, zijn plotselinge dood is onmiskenbaar het treurige einde van een tijdperk.

"... And when the groove is dead and gone,
you know that love survives
so we can rock forever
.."

Michael Jackson - Rock With You

Geen opmerkingen: