zaterdag 18 juli 2009

U2 KOORTS OP TWITTER


De U2 koorts is ondertussen ook in Nederland in alle hevigheid toegeslagen. Volgens de laatste berichten op twitter staan er op dit moment al mensen in de rij voor de Arena. Nog 1 nachtje en dan is het zover, dan betreden de Ierse veteranen opnieuw de Amsterdam Arena.

Een band op tour is nog nooit zó intensief gevolgd als nu. Met behulp van sociale netwerken als Twitter, My Space en You Tube hebben we grote delen van de tour al kunnen volgen in acceptabele beeld en geluidskwaliteit, kennen we de complete setlist en weten we bijna exact hoe laat welk nummer wordt gespeeld. Sterker nog, we hebben het eerste concert in Barcelona volledig live gestreamd kunnen volgen in beeld en geluid, doorgelinkt vanaf een mobiele telefoon.

Kleine veranderingen in de setlist; de toevoeging van 'Stay' in Berlijn [filmpje], of bijzondere uitvoeringen van nummers worden gelijk het net over gestuurd. Zo postte U2006com vlak na het concert in Berlijn gisteravond een [filmpje] waarbij de band hun instumenten uitleenden aan enkele fans die op het gigantische podium, met hun helden, Angel Of Harlem mochten spelen. Hoe te gek is dat?

Bovendien is er het sterke vermoeden dat achter één van de actieve twitteraars niemand minder dan The Edge schuil te gaan, zodat we regelmatig getrakteerd worden op bijzonder beeldmateriaal van de bandleden zelf. [Bono op weg naar Berlijn]

Een Amsterdamse My Spacer is zelfs zover gegaan om alle Barcelona-feed aan elkaar te klussen tot één complete concertregistratie [bekijk 'm hier], die nu op You Tube staat. Prima om alvast in de stemming te komen voor morgen en/of overmorgen.

>Zoek U2 als Trending Topic op je Twitter of stel de zoekfunctie #U2 (hashtag U2) in op Tweetdeck
>Kijk op You Tube/U2006com
>Bezoek het blog van collega Kick Fm en de U2 fanclub Nederland

2 opmerkingen:

Peter zei

De U2 koorts heb ik ook momenteel behoorlijk te pakken. Ik ga ze dinsdag voor het eerst live zien. Ik kijk er erg naar uit, maar ben tegelijkertijd ook zenuwachtig. Want ik hoop niet dat het in de Arena tegenvalt. Maar ja, dat zal ik dinsdag wel merken

Mark zei

Yup. Die koorts kan je niet ontgaan zijn op twitter. My God...
Tof dat mensen zo enthousiast zijn hoor. Helemaal niets mis mee. Maar af en toe verbaas ik me hoogstens over al die twitteraars. En dan m.n. die tijdens het concert hele verslagen tweeten. Geniet je dan wel van het concert? Hmpf, ieder zijn eigen keus natuurlijk.
Ik vraag me wel af wat de volgende stap is: een concert die één keer voor een vol stadion wordt opgenomen en vervolgens land voor land wordt gestreamed? Als wereldtour? Scheelt behoorlijk in de reiskosten ;)

Maar uiterraard veel plezier bij U2!! Komt vast wel goed. En ik lees de ervaringen wel ergens. Op twitter ofzo ;).

Overigens: had ik al eens gezegd dat je nieuwe web-look erg vet is? Ziet er bijzonder strakkies uit!