woensdag 16 september 2009

IT KICKS LIKE A SLEEP TWITCH

Laten we eerlijk zijn, voor veel fans is de nieuwe single van de Editors wel even slikken. Depeche Mode meets Modern Talking met een schepje New Order.. of iets in die richting. Geen gitaar op te horen. Niks hoekige riffs en glorieuze geluidmuren, alleen de drum valt in rondom het refrein. Het duurde bij mij dan ook even voordat ie viel, Papillon. Eigenlijk ben ik zo'n star iemand die altijd een gitaar wil horen, maar met het specifieke stemgeluid van Tom Smith heb ik me toch weer laten inpakken. En vandaag kwam ik deze werkelijk adembenemende akoestische versie van Papillon tegen, met piano en akoestische gitaar. En kijk ook vooral hier voor meer kippenvel. Dus ik ben er ondertussen klaar voor, kom maar op met dat nieuwe album!

Het 3e album van de Editors; In This Light And On This Evening verschijnt 12 oktober.

We mogen niet delen dus de akoestische versie zie je hier.
En meer akoestische nummers zie je op 3voor12

Hieronder de video bij de single:

5 opmerkingen:

Unknown zei

Jajaja. Fantastische tip van de akoestische versie op Stubru. Echt prachtig. Verder ben ik helemaal klaar voor 't nieuwe album van Editors. Sterker, ik ben helemaal klaar voor eighties-synthesizer-sound die ons gaat overkomen...

MrPink zei

ja die stubru sessie is echt kippenvel van begin tot einde ! nu staan er zes songs op. slechts één probleem: ik krijg ze niet geript...

cheers !!!

Anoniem zei

Hier geen probleem om ze te rippen ;-)

Anoniem zei

Hoe kan je in 's hemelsnaam nog maar durven zeggen dat Editors een samensmelting is van Depeche Mode, Modern Talking en New Order??? Als er één band is die zijn eigen unieke sound heeft, is het wel Editors. Totaal onterechte en onverantwoorde descriptie van het hedendaags fenomeen dat Editors heet!

Anoniem zei

Joy Division......