vrijdag 29 augustus 2008

Droomdebuut voor The Script uit Dublin

De drie Ieren van The Script beseffen het zelf nog nauwelijks. 'Zo ben je een beetje aan het jammen met vrienden en het volgende moment sta je op 1 in de hitparade en wordt je persoonlijk uitgenodigd door Bono en The Edge in hun nachtclub in Dublin', aldus Danny O'Donaghue in een interview met de BBC. Het overkomt ze allemaal.


Debuutsingle 'We Cry' werd in Groot Brittanie razendsnel omarmd door verschillende radiostations en gebombardeerd tot single van de week. Nieuwe single 'The Man Who Can't Be Moved' gaat momenteel hard richting de 1e plaats in de Britse charts en het debuutalbum staat sinds de release al twee weken bovenaan.

Hoewel ik geen fan ben van R&B, The Script toch echt wel in die hoek geplaatst kan worden, en de productie ook nog eens behoorlijk gelikt is, zijn beide single toch erg goed te doen. Vooral door toedoen van O'Donaghue's prachtige soulvolle stem. Als ze ook nog iets kunnen met gitaren ben ik benieuwd naar de rest van het album.

Van de platenmaatschappij mogen we niet embedden maar luisteren kan wel:



En de video's vind je hier: 'We Cry' en 'The Man Who Can't Be Moved'

De video bij 'The Man Who Can't Be Moved' is interactief gemaakt, je kunt er je eigen foto en boodschap in uploaden. Kijk hier

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik weet het niet. Heb ze een paar week geleden ook eens gechecked, maar het deed mij niet bijzonder veel. Ik vind het net iets te glad, te netjes. Zoiets als The Fray.