maandag 8 december 2008

Ray LaMontagne raakt

Het gaat goed met de bebaarde zanger uit Maine. Niet alleen zijn zijn prachtige liedjes uitermate geschikt voor dramaseries (ER, One Tree Hill, Grey's Anatomy, Bones), het in oktober uitgekomen 3e album Gossip In The Grain haalde maar liefst een 3e positie in de Amerikaanse billboards. Dat terwijl het succes van de verlegen zanger met de karakteristieke hese stem zich bij de eerste twee albums min of meer had beperkt tot de UK.

Dat LaMontagne ook in Nederland begint door te dringen bleek wel toen ik even kaartjes ging scoren voor één van zijn shows in Paradiso. Niet dus, nu allebei al uitverkocht. Gelukkig zijn er voor zijn show in Tivoli nog wel kaarten. Gossip In The Grain haalde net mijn top 10 over 2008 niet, maar wat een schitterende plaat is het. Voor liefhebbers van Amos Lee, David Gray en Damien Rice.


Let It Be Me - Ray LaMontagne

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oeh ja! Heerlijke plaat. Het opent trouwens behoorlijk verrassend met dat Motown klinkend nummer!

Let It Be Me _0_

Anoniem zei

Waanzinnig mooi dit. Held! Heeft echter mijn top 10 toch niet gehaald (close call).